Digiloikka, uhka vai mahdollisuus?

Uusi opetussuunnitelma, sosiaalinen media, jakaminen, tabletti, oppimisprosessin läpinäkyvyys, tietokone, ilmiöpohjainen oppiminen, sähköiset ylioppilaskirjoitukset, taidot, tiedot, hakeminen, jäsentäminen… Ai niin, sitten on vielä se opettaminen.

Digitalisaatio tulee juuri nyt rytinällä koulumaailmaan. Ei ihme, että moni opettaja on ihmeissään siitä, mitä kaikkea se tulee käytännössä merkitsemään. Otetaan vaikka esimerkiksi digitaaliset oppimisvälineet – siis tietokoneet ja tabletit selvällä suomenkielellä sanottuna.

Minkälaisia laitteita kouluihin kannattaisi hankkia, jotta oppimistavoitteisiin päästäisiin järkevästi ja kustannustehokkaasti? Riittääkö tabletti? Ovatko applikaatiot liian rajoittavia? Vai pitäisikö olla oikea tietokone? Miten mobiilikäyttö? Vastauksia näihin kysymyksiin lienee yhtä monta kuin vastaajiakin. Me Microsoftilla olemme sitä mieltä, että asiaa kannattaa lähestyä oppimisen näkökulmasta.

Tekemällä oppii, sanotaan. Ja niinhän se on. Yrittämällä, erehtymällä ja lopulta onnistumalla syntyy oikeaa oppimista. Siksi on tärkeää, että valitut laitteet tukevat oppilaan mahdollisuutta tehdä ja oivaltaa itse.

Uudet Windows-laitteet ovat ylivoimaisen monipuolisia oppimiskoneita. Vai miltä kuulostaa näppärä tabletti ja täysiverinen tietokone yksissä kansissa, tutkitusti oppimistuloksia parantava digitaalinen kynä, kaksi kameraa, digitaalinen jaettava muistivihko sekä USB-liitännät kaikille tarvittaville lisälaitteille? Edullisimmillaan alle parilla sadalla eurolla…

Lataa esite täältä ja tee oppimisesta sarja onnistumisia!

sekaslak

Submit a comment

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s